סגן השר פרוש: "לא צריך להתייחס לגל של לפיד, היום הוא איש בודד • האזינו

    דוד לזר | צילום: מאיר אלפסי 1 Comment on סגן השר פרוש: "לא צריך להתייחס לגל של לפיד, היום הוא איש בודד • האזינו
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאיר פרוש, סגן שר החינוך שוחח הערב (רביעי) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' על סוגיית חוק הגיוס שעלתה בימים האחרונים שוב על סדר היום.

    פרוש שנזהר בלשונו אמר כי "המתווה החדש, היה בהסכם הקואליציוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר והנחה את הגורמים – שלא יהיה מצב שמי שיושב ולומד – ישב בכלא, זה המתווה שהוסכם, ובמסגרת הזו צריך להתאים ולהסדיר את מעמדם של בחורי הישיבות".

    על החלטת בג"ץ בפרשה אמר פרוש כי, "הנושאים נידונים ונבדקים, אי אפשר לומר 'שלום עלי נפשי', – אנחנו יודעים שאנחנו עומדים לפני מציאות מסוימת, ולכן אנחנו בודקים הכל, ובסוף נגיע לשאול את הרבנים".

    פרוש לא שש לתרום למאזינים הרבה מידע על הפעילות שלו ושל חבריו החרדים בכנסת בעניין החוק ואמר כי "הדברים לא חייבים להיות גלויים כעת לעיני כל – אבל לנו הם ברורים כעת".

    כמו"כ אמר סגן שר החינוך כי "אם התקשורת החרדית הייתה פחות מדברת על הנושא – אולי היו מדברים על זה פחות בתקשורת הכללית".

    הוא סיכם את הדרישה החרדית: "אנחנו אומרים, שכל מי שיושב ולומד תורה – לא יישב בכלא אלא יקבל דיחוי, מי שרוצה לקחת לצבא כאלה שלמדו בעבר תורה – שיעשה זאת, אבל אנחנו דואגים למי שיושב ולומד תורה והיא האומנות היחידה שלו", לדבריו, "אנחנו לא במשטרה הצבאית שדוחפים לצבא, אלא רק דואגים ללומדי התורה".

    על לפיד אמר כי "לא צריך התייחס לגל של לפיד, היום הוא בודד, במשך 18 חודש שהוא היה שר האוצר – זה היה השיח שלו, והנה הוא לא קיבל מנדטים בבחירות, הציבור נתן את המנדט לראש הממשלה וליעלון והם כעת יקבעו את התיקון לחוק".

    פרוש סירב להגיב בנושא אי קבלת התלמידות לסמינרים בעיר אלעד ואמר כי "אני לא עונה, דיברו איתו שאדבר על חוק הגיור ולא צריך להכניס לי את זה דרך אגב".

    גם על נושא הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב – סרב פרוש להגיב ואמר כי הוא מדבר רק על הנושא של לומדי התורה, "זה הדבר הכי חשוב היום", אמר פרוש.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות